CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Baby Luqman Breastfeeding

Wednesday, July 25, 2012

realiti hari ini.....

Jam menunjukkan pkl 12.40tgh.....hiruk-pikuk di luar kawasan bilik guru, kedengaran suara murid2 tahun 2 dan 3 yang duduk menunggu untuk masuk ke kelas.Sementara itu, murid sesi pagi, sedang berjuang menjawab soalan PKSR 2....Agak nye le ape la dalam minda mereka waktu2 begini.....mesti nak jawab soalan x berape nak concentrate.Mane x yer, suara bdk2 tahun 2 n 3 nie mmg nyaring betul kalu bab2 menjerit dan bercakap..

Hari ketiga PKSR 2....subjek hari nie English, Math 2 n Bahasa Arab....Mane nyer kejab lagi aku bakal menerima skrip2 jawapan ank2 murid aku....Ape le yang bakal diorg jawab nanti.Yang merisaukan aku kelas 3 Lazim..mase buat latihan bukan main lagi....Tp mase menjawab .....aduh...boleh sakit kepala mase bc skrip diorang nie.....Hai...harap diorg boleh jawab dengan bersungguh2.....Bukan ape , diorang nie banyak main daripada belajar...Entah lah, agak nyer sebab bukan dari golongan yg susah atau dalam erti kate lain x pernah merasa susah....Budak2 nie dalam kateogari org senang, mintak ape je dapat agak  nyer.Maca mane aku tau???mase mengajar tu ade la aku tanye kat bdk2 nie sape ade hp, camcorder, notebook, computer.....n so on....Masing2 mangangkat tangan kate ade...Siap boleh cerita lagi kat aku apa yang diorg ade.....

Mengenangkan hal aku dulu2....nak dapat sesuatu kene berusaha sndiri...belajar betul2,dapat no 1 baru dapat...itu pun bukan  materials macam sekarang....Mengingatkan itu. aku bersyukur dilahirkan dalam suasane yg serba sederhana.dari sit lah aku menanam azam menjadi seperti sekarang...alhamdullilah

Banyak lak melalut aku nie.....hehe....sok sambung lg...pe off....

Tuesday, July 24, 2012

sayu rasa hati.....

Salam....

Hati aku tetiba je jadi sayu bile mane aku membaca entri adik aku yang no 3 mengenai anak sulung nye hanna...Just aku tiap kan je balik, begini...

(Suatu petang)

Hanna:ibu jom la go home...home
Ibu:Ok...tp tunggu ibu kemas jap dl...
Hanna:Ala ...home la ibu... umah kite....
Ibu:Ok..ok nanti kite balik ngan adik skali k...
Hanna:(memandang  keluar tingkap)

kalau orng yang x memahami nye mesti tertanye2 ape sebabnye....

diringkaskan cerita, dua beradik nie hanna n hanni telah ditinggalkan oleh bapa mereka sejak bulan 2 yang lps....katenye nak mencari keje di sane, miri sarawak.....jadi  le adik aku nie seperti ibu tunggal yang perlu membesarkan anak2....

hati aku tertanye2 , dimane hati dan perasaan seorg bapa terhadap anak2........Sering kali aku mendengar pelbagai cerite tentang ank2 yang ditinggalkan oleh ibu tau bapa, tp x terlintas dihati bahawa satu hari salah  seorang adik aku menerima nasib seperti itu.......Bile mane aku pagi tadi aku membaca entri tersebut di FB hati aku menangis sedih....mgenangkan anak kecil yang dahagakan kasih sayang seorg bapa.....hati aku benar2 tersentuh....(x dpat nak mneruskan )

Doa aku agar terbuak pintu hati daddy hanna n hanni utk  kembali ke semenanjung msia meneruskan kehidupan dengan mencari pekerjaan di sini.....Apa pun berlaku pasti ade jalan penyelesaiannye...usah lah dibiarkan anak2 yg x berdose itu ketandusan kasih sayang seorang yang bergelar BAPA.....

Buat alang.....semoga terus tabah menghadapi dugaan seperti ini....apapun terjadi  jaga lah 2 permata yang berharga itu menjadi insan yang berjaya di dunia n akhirat......