CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 28, 2009

hari raya


salam.nie antara pic yg sempat aku uploadkan mase hari raye hari tu tuk laman blog aku nie


pic nie dgn sepupu2 aku



mase beraye kat rumah sedara sempat posing


family adik aku


lame aku x jengok blog aku nie.almaklum le sibuk betul hehe...apa pun aku nak coretkan sikit kisah aku dimusim perayaan nie.Sebelum balik ke kg hari 2 sempat le aku buat beberapa jenis kuih..

Sebelum aku bergerak balik ke kg pada hari jumaat tu sempat le aku bershopping brg2 yg nak dibawa balik ke kg..dari selayang aku singgah kat bukit beruntung mengambil anak buah aku kat sane coz dia nak ikut kita org.So aku gi le ambik dia.Dlm pada tu aku dah fikir mesti jalan sesak...ye la semua nak menuju ke kg masing2.Tp alhamdullilah, keta banyak jugak la,tp still masih boleh speed lagi hehe....

Kami sampai kat Ipoh dlm kul 4 ptg.kali nie aku singgah kat Ipoh rumah makcik aku.Kami berbuka pose ramai2 kali nie dgn sepupu2 aku n anak2 mereka..Lepas habis je cite 'nur kasih' kami konvoi ramai2 menuju kg arwah opah aku kat kuala kangsar coz pak ngah aku dah siap menunggu kat sane...kami sampai dlm kul 11 mlm.Aku apa lg coz terlalu letih drive, aku le org pertama yg tido dulu...Diorg yg lain sempat lg berborak2....

Pg Sabtu, aku follow mak aku,makcik n pakcik aku gi pekan kuala membeli barang2 yg nak dimasak.barang basah je coz barang kering semua dah beli siap2 dr rumah masing2..Kul 12 lemang dah mule dibakar.Sape lagi yg tolong jaga api, abg2 sepupu aku le..Sementara kami yg lain sediakan bahan utk buat rendang, nasi impit n kuah kacang..
Sebelah ptg lak kami bergotong-royong memasak juadah utk berbuka pose hari terakhir..Dlm pada tu lepas je pengumuman raye, takbir raye dah mule kedengaran di selangi dgn bunyi mercun...memang meriah la...

Pagi raya,mcm biase bersiap utk sembahyang raya.Sebelum tu kene bersalam2 mohon maaf kalau ade silap n salah.Pastu siapkan dulu kuih2 raya yg dibawa ke dlm bekas kuih n potong lemang n nasi impit..apa pun kat sini aku sertakan pic2 semasa hari raya...




























































0 comments: