CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 14, 2014

lahirnya muhammad luqman.....

Assalammualaikum....


tanggal 28 Februari 2014
tepat jam 1.19 tgh, hari Jumaat yang mulia maka 
lahirlah anak kedua kami  seorang baby boy
MUHAMMAD LUQMAN B MOHD FAHMI KAMAL
dengan berat 3.06kg dengan  sihatnya secara normal  .......
ALHAMDULLILAH, syukur ke hadrat Ilahi.....

Sesungguhnya aku amat bersyukur..
Walaupun  baby Luqman lahir lewat 9 hari
aku tidak lah mengalami kesakitan yang lama....

Mengingati semula saat untuk melahirkan anak kedua ini, bagaikan satu memori indah.
Kalau diikutkan ,aku x lah sakit  atau mengalami contraction yang terlalu lama....
Pagi Jumaat 28/2 aku mula diberi indunce....doc kate kite tggu dlm tempoh 6 jam....
tapi aku , dalam tempoh sejam selepas itu, mule merasa contraction perlahan-lahan...
mase tu aku dah x blh nak berdiri sangat
so hanye mengerang kesakitan kat atas katil....
dalam pada tu, bukaan mule dikesan oleh nurse dlam kiraan 2cm katenye....

mase tu my hubby dibenarkan masuk utk menemani aku...
dalam keadaan separuh sedar aku mule di tolak ke dewan bersalin...
tupun aku masih mampu melihat jam 12.30 tgh...

mase di dewan bersalin kesakitan yang ku rasai mule mencecah hampir 100%....

mase tu hanye dengan mengingati Allah sahaja yang aku ingat....
 Rasanye mmg ramai yang menyambut kelahiran bby Luqman aku nie....

Rupenya , bile my hubby bagi tau ade 2 orang doc yang  bertugas ketika itu, disamping bidan dan beberapa nurse dan pelatih....memandangkan hanye aku je yg bersalin ketika  itu....

Apa pun dalam ketidakupayaan aku untuk meneran akhirnye baby terpaksa melalui proses vacum....
Tapi walau apa pun aku tetap bersyukur kedua-duanya selamat......




0 comments: